Šogad “Dod pieci!” stikla studijā tiks ieslēgti trīs dīdžeji

Šogad no 12. līdz 18. decembrim Latvijas Sabiedriska medija (LSM) labdarības maratona “Dod pieci!” stikla studijā Doma laukumā tiks ieslēgti trīs dīdžeji – “Dod pieci!” aizsācējs Latvijā Toms Grēviņš, kā arī Latvijas Radio 5 ētera personības Linda Samsonova un Jānis Pētersons.

Labdarības maratons šogad sabiedrības uzmanību pievērsīs kustībai – tās nozīmei, iespējām un bieži vien nepiešķirtajai vērtībai. “Dod pieci!” laikā saziedotie līdzekļi nonāks Ziedot.lv rīcībā un labdarības organizācija palīdzēs apmaksāt fizioterapijas, ergoterapijas, ārstnieciskās masāžas, ūdensdziedniecības un fizikālās procedūras, kas nav tiešā valsts vai pašvaldības atbildībā vai tām nav pieejams budžeta finansējums, bet būtiski uzlabo bērnu un jauniešu funkcionālo stāvokli. Katrs ziedojums tādējādi kļūs par ieguldījumu bērna spējā kustēties, mācīties, kļūt patstāvīgiem un dzīvot pilnvērtīgi. Vienlaikus labdarības maratons izgaismos Latvijas iedzīvotāju mazkustīgumu un ar to saistītās veselības problēmas, rosinot ikvienu aizdomāties par kustības nozīmi cilvēka fiziskajai un emocionālajai labbūtībai.

“Ik gadu, gatavojoties labdarības maratonam, es no jauna saprotu, cik daudz mēs ikdienā uztveram kā pašsaprotamu – un kustība ir viena no tām lietām. Statistika ir skaudra – lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nesporto vispār, un veselīgi nodzīvoto gadu ziņā esam pēdējā vietā Eiropā. Tāpēc šogad runāsim par kustības nozīmi un palīdzēsim tiem bērniem un jauniešiem, kuriem kustība nav pašsaprotama. Ja spēsim viņiem palīdzēt doties tuvāk patstāvībai, tas būs solis uz priekšu visai sabiedrībai,” norāda Latvijas Radio 5 radošais direktors un labdarības maratona “Dod pieci!” aizsācējs Latvijā Toms Grēviņš.

Katru gadu labdarības organizācija Ziedot.lv saņem lūgumus no teju 500 bērniem un jauniešiem, kuriem nepieciešams finansiāls atbalsts kustību rehabilitācijas apmaksai, un šādu nodarbību izmaksas var būt no dažiem simtiem līdz vairākiem tūkstošiem eiro. Rehabilitācija nozīmē daudz – tā ir cerība un iespēja attīstīt savas spējas, stiprināt pašapziņu un atbildības sajūtu, kā arī pierādīt sev un citiem, ka kustību traucējumi nav šķērslis aktīvai un piepildītai dzīvei.

“Domājot par šī gada maratona tēmu, vēl skaidrāk spēju izprast, ka kustība nav tikai sports – tā ir mūsu veselība, labsajūta un arī dzīves kvalitāte. Mēs kustamies par maz, kamēr citi to ļoti gribētu darīt, bet nevar. Šogad labdarības maratonā runāsim par šīm dažādajām realitātēm, lai novērtētu to, kas mums dots, un palīdzētu tiem, kuriem kustība nozīmē visu,” iedvesmo Latvijas Radio 5 ētera personība Linda Samsonova.

 

Jau otro gadu stikla studijā tiks ieslēgts arī mūziķis un Latvijas Radio 5 ētera personība Jānis Pētersons, viņš stāsta: “Mani iedvesmo tas, cik stipri ir bērni ar kustību traucējumiem. Viņi nepadodas, pat ja cīņa ir smaga un ilga. Rehabilitācija viņiem nav tikai nodarbība – tā ir iespēja atgūt daļu no dzīves, kuru mēs paši bieži nenovērtējam. Ja mēs varam palīdzēt viņiem piecelties, pārvietoties, būt brīvākiem un patstāvīgākiem, tad tas ir viens no skaistākajiem darbiem, ko mēs kā sabiedrība varam paveikt kopā.”

Par labdarības maratonu “Dod pieci!”

Ik gadu labdarības maratons aktualizē kādu sabiedrībā nozīmīgu tēmu un atbalsta tās sabiedrības grupas, kurām tas ir patiesi nepieciešams. Labdarības maratona virsmērķis ir cilvēciskāka vide – katrs „Dod pieci!” stāsts ir par to, kur mums kā sabiedrībai ar sevi vēl jāstrādā.

Labdarības maratons “Dod pieci!” ir daļa no starptautiska projekta „Serious Request”, kurā dažādās Eiropas valstīs radiodīdžeji nedēļu raida no īpašas stikla studijas, pievēršot uzmanību konkrētai labdarības maratona izraudzītai grupai vai sabiedriski nozīmīgai tēmai. Ikviens tiek aicināts ziedot līdzekļus apmaiņā pret mīļāko dziesmu radio ēterā. Latvijā šo tradīciju iedzīvināja Latvijas Radio 5 radošā komanda.

“Dod pieci!” organizē Latvijas Sabiedriskais medijs. Projekta partneris ir labdarības organizācija Ziedot.lv. Labdarības maratona norises partneri ir “AJ Power”, Luminor banka, “Narvesen”, komunikācijas kampaņu veido reklāmas aģentūra “Magic”.